czwartek, 16 czerwca 2022

Lokator do wynajęcia

Hejka!

Nadchodzę z najnowszą recenzją książki.


Tytuł: ,,Lokator do wynajęcia". 

Autor: Iwona Banach

Gatunek: komedia kryminalna

Ilość stron: 350

Ro wydania: 2022 (I edycja 2014)





Fabuła:

           Miśka pracuje jako lokatorka do wynajęcia. Towarzyszy jej wieloletni znajomy Noldi, który jest romantycznym osiłkiem. Bohaterowie tym razem otrzymują zlecenie w Zakopanem. Ku ich zaskoczeniu, dom w którym mają zamieszkać ma numer 666 i według opowieści żyjących nieopodal dwóch ekscentrycznych staruszek, to miejsce jest nawiedzane przez wisielca. W dodatku podczas burzy przerażający budynek sam rzuca w kuchni nożami. Miśka stara się nie przejmować plotkami, aż do momentu gdy znajduje mieszkającą na strychu nieznajomą dziewczynę, a przed domem pojawiają się zwłoki misia z Krupówek, które nagle znikają. Czy trupów będzie więcej? Jaką tajemnicę posiada dom? Czy policjant z Krakowa poradzi sobie z nadanym mu śledztwem?

           ,,Lokator do wynajęcia" to wznowienie dawno już wydanej powieści Banach. Super, że powstało w nowej formie, bowiem starszą książkę mamy w bibliotece, jest chętnie wypożyczana, ale charakteryzowała się małym drukiem, który często odstraszał czytelników. Lekturę czyta się szybko. Większość treści połknęłam w pociągu, gdy wracałam z wakacji. To moja czwarta książka autorki, więc poznałam już jej styl pisania. Fabuła to istny groch z kapustą, poplątana intryga połączona z czarnym humorem okraszona sarkazmem to znaki charakterystyczne komedii kryminalnych pisarki. Akcja co chwilę nabierała tempa, w grę wchodziły kolejne zagadki. Uważam, że książka świetnie nadawałaby się na film, mogłaby powstać naprawdę zabawna ekranizacja, która przyciągnęłaby do kina wielu fanów tego gatunku. Zakończenie, trochę szalone, lekko mnie rozczarowało, ale całość powieści oceniam pozytywnie. ,,Lokator do wynajęcia" to idealna propozycja na lato, można się przy niej zrelaksować. 

Odsyłam też do innych moich recenzji książek Banach:

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Dragon.



24 komentarze:

  1. Fabuła wydaje się straszna. Ale mam nadzieję, że jednak jest to komedia kryminalna jak w opisie, bo inaczej się nie skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Coś takiego by mi się teraz przydało :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba nie moje klimaty czytelnicze.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam "Do zakopania jeden trup" i chyba to nie moje poczucie humoru, ale autorka bardzo ciekawie pisze i dla miłośników tego gatunku, to będzie fantastyczna propozycja:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Już czytałam o tej książce kilka pozytywnych recenzji więc pewnie się na nią skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Możliwe że kiedyś się skuszę. Niegdyś lubiłam komedie kryminalne

    OdpowiedzUsuń
  7. Fabuła wydaje się być ciekawa. Taka w miarę dla mnie. :)

    Dzięki za życzenia urodzinowe. :)

    O tak, książka o dezinformacji dała mi sporo do myślenia. Też z historycznego punktu widzenia.

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuje Ci za recenzję tej pozycji. Jest to liczące się ułatwienie dla szukającego książki :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam książkę w 2014r. Aż tak bardzo nie przypadła mi do gustu. Może spróbuję podejść do niej raz jeszcze.

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam jeszcze w starym wydaniu, bardzo mnie ubawiła ta książka 😄

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam w planach tę i inne książki autorki. Ostatnio chętnie sięgam po takie klimaty ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kojarzę jedynie nazwisko. Szczerze mówiąc, z jednej strony czasem mam chęć, żeby poczytać coś lekkiego, ale w sumie to nie wiem co by to miało być. Może takie coś by mi podeszło? Nie wiem, sprawdzę, czy będzie u nas w bibliotece :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zapisuję na listę książek wakacyjnych :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Lubię komedie kryminalne, więc mogłaby mi się spodobać 😊

    OdpowiedzUsuń
  15. Rzeczywiście, świetna książka na lato :) Chętnie zabiorę ją ze sobą na wakacje :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Super powieść na wakacyjny czas.

    OdpowiedzUsuń
  17. Lubię takie książki, więc i ja chętnie się na nią skuszę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Taka lektura idealnie sprawdzi się w roli prezentu.

    OdpowiedzUsuń
  19. Myślę że spodobałaby mi się ta książka :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Zdecydowanie pozycja idealna na wakacje :) Lekkie kryminały idealnie nadają się na upalne dni...

    OdpowiedzUsuń
  21. Kusisz książkami autorki, kusisz :) I może kiedyś się zdecyduję :)

    OdpowiedzUsuń