niedziela, 13 lipca 2014

Wycieczkowo 17 - Wrocław (Ogród Japoński & Sky Tower)

Hej!
     Zapraszam na kolejną notkę podróżniczą. 2 dni po tym jak wróciłam do domu, moja koleżanka Agnieszka postanowiła przyjechać z Jeremy'm do Wrocławia, aby pokazać mu stolicę Dolnego Śląska. Naszym sobotnim celem był Ogród Japoński. Po wyjściu z tramwaju ruszyliśmy w kierunku Hali Stulecia, gdzie co roku biorę udział w Międzynarodowych Targach Turystycznych. Trafiliśmy akurat na Chrześcijański Zlot, więc ujrzeliśmy ogromne tłumy turystów spacerujących dookoła obiektu. Z zachwytem obejrzeliśmy fontannę multimedialną  i podążyliśmy do ogrodu, idąc wzdłuż pergoli.

Po zakupieniu biletu (4zł), z radością rozpoczęliśmy zwiedzanie Ogrodu Japońskiego, który został założony na początku XX w. Warto wspomnieć, że w Polsce jest tylko 5 takich miejsc.

Dalsza część dnia upłynęła nam na rozmowach w rynku, a potem w mieszkaniu jednej z koleżanek. W niedzielę naszym celem był Sky Tower. Jest to najwyższy drapacz chmur w Polsce. Punkt widokowy mieści się 200 metrów nad ziemią, więc niższy Pałac Kultury i Nauki w Warszawie - stracił już swoją rangę. W Sky Towerze są również biura i luksusowe apartamenty oraz galeria handlowa.

Po zdobyciu biletów (14zł) czekaliśmy na windę, która zawiozła nas na sam szczyt - 49 piętro. Następnie, z zachwytem spoglądaliśmy na Wrocław z góry ^^

Jestem bardzo szczęśliwa, że po 4 latach udało mi się spotkać z moimi najlepszymi koleżankami ze studiów licencjackich, super było powspominać stare czasy, a przy okazji zobaczyć ciekawe miejsca we Wrocławiu :)

1. Byłam w Ogrodzie Japońskim i przy Halach. Piękne miejsca:) Na Wieżę za nic bym nie wjechała. Bak straszny lęk wysokości. Nawet gdy patrzę na Twoje zdjęcia trzęsą mi się kolana:)

2. Jak tam pięknie :) We Wrocławiu nigdy jeszcze nie byłam, może w końcu uda mi się kiedyś pojechać, bo widoki są świetne :)

3. Ale piękniee! Moim marzeniem jest odwiedzić prawdziwą Japonię!

4. O matko! Jak tam pięknie! Nie byłam, ale jak będę we Wrocławiu to koniecznie muszę się wybrać :)

5. Mieszkam we Wrocławiu, a nie byłam jeszcze na Sky Tower... Tak to bywa...

6. Byłam pierwszy raz we Wrocławiu akurat w ten sam weekend, ponieważ też spotykałam turystów ze Spotkania Chrześcijan :-)

7. Cudownie ! Bardzo chciałabym kiedyś odwiedzić Wrocław. 49 piętro... odważni jesteście :D

8. Cóż za piękne widoki :) Super, że po takim czasie spotkałaś się z kumpelami ;D

9. Nigdy tam nie byłam. Ale piękny jest ten ogród :).

10. świetne zdjęcia, nigdy nie byłam we Wrocławiu

11. Pięknie, nie byłam jeszcze nigdy we Wrocławiu, ale kiedyś pewnie się wybiorę.

12. Będę od środy we Wrocławiu i cieszę się, że wspomniałaś o tych miejscach. Mam zamiar je zwiedzić.

13. Ogród przepiękny, jak będę we Wrocławiu to muszę go odwiedzić:)

14. Chyba 3 czy 4 lata temu byłam na dwa dni we Wrocławiu, nie miałam za dużo czasu na zwiedzanie ale Ogród Japoński odwiedziłam, ślicznie tam :)

15. Zakochałam się , naprawdę się zakochałam!

16. Ogród Japoński jest fenomenalny, moj kolejny wakacyjny cel ;)

17. Byłam we Wrocławiu chyba 3 razy z czego dwa w ogrodzie japońskim, którym jestem oczarowana!

18. O matko, jak tylko będę we Wrocławiu, Sky Tower i ogród są moje! :)

19. Nie mam aż tak daleko do Wrocławia, ale muszę przyznać, że jeszcze nie byłam w tych miejscach ;)

20. Ah jak przepięknie :) Nie miałam nigdy okazji zobaczyć na żywo :) Uwielbiam takie zielone miejsca :)

21. Ogród przepiękny :) Cudowne widoki :)

22. Kiedyś bardzo chciałam pojechać do tego ogrodu japońskiego, bo daleko nie mam, ale niestety nigdy się nie udało :( Fajna wycieczka!

23. Ale piękne widoki. Az ci zazdroszczę, że widziałaś takie cuda nw własne oczy. Też tak chce! :)

24. Nie byłam nigdy we Wrocławiu... Piękne zdjęcia :)

25. Ogród Japoński muszę w końcu zobaczyć, bo byłam setki razy we Wrocławiu, a nigdy mi się tam nie udało dotrzeć.

26. Byłam tylko raz we Wrocławiu, ale bardzo mi się tam podobało. Oczywiście nie udało mi się wszystkiego zwiedzić i ani w Ogrodzie Japońskim, ani w Sky Tower nie byłam, więc bardzo chętnie tam wrócę. Piękne fotki.

27. Piękny ten ogród japoński! Z przyjemnością spędziłabym tam popołudnie...
    pozdrawiam, A

28. Podczas mojej ostatniej samotnej tułaczki we Wrocławiu nie udało mi się właśnie zobaczyć tych miejsc, ale przynajmniej jest po co przyjechać znowu :)

29. Ależ tam pięknie! Ogród Japoński jest zachwycający! Chciałabym kiedyś go zwiedzić ;)

30. Piękne zdjęcia, mam nadzieję, że kiedyś będę miała okazję odwiedzić te miejsca.

31. Ależ fajne widoczki - po prostu bajkowe :)

32. Chyba mieszkasz gdzieś w mojej okolicy :P
    Od dłuższego czasu szykuję się na ogród japoński ale ciągle o nim zapominam bo jadę w inne miejsca, a teraz wydaje mi się jest na niego najlepsza pora. Obserwuję i zapraszam do siebie :)

33. Pięknie w tym Ogrodzie!
    Co jakiś czas jeżdżę do Wrocławia, ale nie miałam okazji być a tych miejscach. Jak pojadę tam za miesiąc odwiedzę Ogród Japoński :)

34. Aż wstyd się przyznać, że do Wrocławia jeszcze nie trafiłam. Zwłaszcza, że mam dość niedaleko...
    Ten Ogród intryguje mnie od samego początku i to pewnie do niego trafię na początku ;)

35. Oj jakbym chciała zobaczyć taki Ogród Japoński! Cudnie tam!
    Widok na Wrocław też niczego sobie :)