wtorek, 23 kwietnia 2019

Wzgórze Piastów

Cześć! Zapraszam na recenzję kryminału retro!




Tytuł: ,,Wzgórze Piastów"
Autor: Krzysztof Koziołek
Okładka: ze skrzydełkami
Ilość stron: 320
Rok wydania: 2018










Fabuła:
           Hrabina Franziska von Hafen jest agentką polskiego wywiadu. Zbliża się II wojna światowa. Główna bohaterka ma problemy w małżeństwie, nawiązuje romans z łącznikiem Józkiem, który także jest szpiegiem. W Grunberg (Zielonej Górze) dochodzi do tajemniczego morderstwa, Franziska zostaje uznana - przez komisarza kryminalnego Knote - główną podejrzaną w zabójstwie. Czy agentka da sobie radę w obliczu narastającego zagrożenia? Kto jest odpowiedzialny za śmierć Charlotte? 

           ,,Wzgórze Piastów" to moja czwarta książka Koziołka, którą miałam okazję przeczytać. Jestem pod ogromnym wrażeniem talentu pisarskiego autora, który za każdym razem zaskakuje mnie niesamowicie dopracowaną, co do każdego szczegółu intrygą. We ,,Wzgórzu Piastów" Koziołek zabrał czytelników do Zielonej Góry. Miasto zostało tak fantastycznie opisane pod względem historycznym i architektonicznym, że tuż po skończeniu książki miałam ochotę wsiąść w auto i wybrać się do stolicy województwa lubuskiego. Ah.. żeby ktoś opisał tak rewelacyjnie moje miasto (marzenie)!
        ,,Wzgórze Piastów" to doskonale napisany kryminał retro. Rozwiązanie zagadki nie było wale takie proste, autor trzymał mnie w napięciu do samego końca. Książkę czytało się bardzo szybko, miała krótkie rozdziały i duży druk. Niesamowicie podoba mi się szata graficzna okładki, ma w sobie coś magnetycznego i nie pozwala obok niej przejść obojętnie. Warto dodać, że autor dostał zasłużoną nagrodę za ,,Wzgórze Piastów" Zielonogórską Nagrodę Literacką - Winiarka 2018! Lekturę bardzo polecam, moja ocena 8/10. 

A.. pochwalę się jeszcze autografem! A co! Zwracam też uwagę na super pieczątkę:

21 komentarzy:

  1. Mam ochotę na taki kryminał retro :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Raczej książka nie dla mnie :) Ale okładka śliczna.
    Pozdrawiam, Pola
    www.czytamytu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze nie czytałam żadnego kryminału retro, ale ten mnie bardzo kusi ;). Chętnie go poznam. Super, że udało Ci się też zdobyć autograf autora. I tę zabawną pieczątkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow, taki wyjątkowy, spersonalizowany egzemplarz to skarb! W mojej biblioteczce zupełnym przypadkiem znalazła się inna ksiązka tego pana, więc pewnie się z jego twórczością zapoznam. Może mi się spodoba i będę chciała czytać dalej - wtedy wrócę tutaj spisać tytuł ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka z autografem ma moc. Też mam kilka takich w swojej kolekcji :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pieczątka świetna :) Do tej pory czytałam chyba tylko jeden retro kryminał, ale dobrze wspominam tamten tytuł, dlatego nie mówię nie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. kocham kryminały zwłaszcza jak trzymają w napięciu cały czas:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam już pozytywne opinie o tej książce, Twoja je potwierdza, więc i ja chętnie bym ją przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Planuję zaopatrzyć się w kilka jego książek na urlopowe wojaże :) Myślę, że to będzie świetna przygoda czytelnicza. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam książki, w których rozwiązanie wymaga intensywnego myślenia i które mnie zaskakuje. Widzę, że tutaj nie byłabym zawiedziona. Ale autor ma fajne, oryginalne pieczątki. Może kiedyś sprawię sobie podobną :P W każdym bądź razie autografu zazdroszczę. Cenny ten Twój książkowy egzemplarz.

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię kryminały gdzie do końca nie wiemy kto i w sumie dlaczego. Nie ma nic gorszego niż fabuła która wskazuje winnego już od połowy książki. Zapisuję sobie tytuł do mojej listy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. no ciekawie się zapowiada, a kryminału retro jeszcze nie czytałam :)chyba czas to nadrobić ;-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię kryminały retro, dlatego z chęcią sięgnę i po ten. Uwielbiam takie podpisy autorów w książkach. Pieczątka świetna! ☺️

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie zdecydowałam się na tę książkę, bo opis jakoś mnie nie przekonał ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Lubię kryminały, więc z chęcią po nią sięgnę.
    Ciekawa pieczątka.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  16. Przymierzam się od jakiegoś czasu do książek autora, a że mieszkam w Zielonej Górze to może zacznę od tej :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Trochę żałuję, że nie skusiłam się na ten tytuł, ale niestety nie na wszystko starcza mi czasu...

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie czytałam jeszcze kryminału w takim stylu. Może spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Gratuluję autografu! :D
    Książka wydaje się ciekawa. Może uda mi się po nią sięgnąć po sesji. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Rzadko sięgam po tego typu kryminały, ale ten brzmi ciekawie 😉

    Pozdrawiam
    https://subjektiv-buch.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń