piątek, 21 kwietnia 2023

Złodziejka listów

Hej!

Mam Wam do polecenia wspaniałą książkę! 💗


Tytuł: ,,Złodziejka listów"

Autor: Anna Rybakiewicz

Rok wydania: 2023

Ilość stron: 363

Gatunek: powieść historyczna, obyczajowa





Fabuła:

        Trwa II wojna światowa. Młodej Żydówce udaje się zbiec z łomżyńskiego getta do Warszawy. Astrid spotyka na swojej drodze Waltera - oficera SS. Główna bohaterka zakochuje się w nim, ale gdy Niemiec orientuje się kim jest nieznajoma, dziewczyna już wie, że grożą jej kłopoty. Żydówka umiejętnie ukrywa się w maglu, prowadzonym przez Frau Kluge, ale esesman nie ustaje w próbach jej odnalezienia. W międzyczasie, Astrid pisze do Waltera listy (które w 2014r. znajduje Zosia). Czy mężczyzna kiedykolwiek odpowiedział na korespondencję? Jakie sekrety po latach pozna Zofia?

          Fabuła powieści rozgrywa się na przestrzeni wielu lat: podczas wojny, tuż po jej zakończeniu oraz w czasach współczesnych. Historia została przedstawiona z dwóch perspektyw: Astrid oraz Zosi. Żydówka była dość lekkomyślną dziewczyną, ale na swojej drodze spotykała dobrych ludzi, którzy jej pomagali. Polka to tytułowa złodziejka listów, którą bardzo poruszyła historia z ubiegłego wieku. 

      Czytając lekturę towarzyszyło mi mnóstwo emocji - smutek, żal, wzruszenie, ale też poczucie niesprawiedliwości. Nie brakowało mi refleksji dotyczących braku sensu wojny oraz kategoryzacji ze względu na rasę. Książkowi bohaterowie nie raz popełniali błędy, mieli wiele wad, ale żyli też pod wpływem chwili, bali się śmierci i tego, że jutra może już dla nich nie być.

         Powieść przypadła mi do gustu, nie mogłam się od niej oderwać. Autorka ma lekkie pióro i świetny styl pisania, co zawsze bardzo cenię. Podobała mi się też forma promocji książki, do której dołączony był list. Polecam miłośnikom obyczajówek z lekkim romansem w czasach wojennych. Moja ocena: 8/10. 

  

Dziękuję Wydawnictwu Filia za otrzymany egzemplarz!            

21 komentarzy:

  1. Bardzo zachęciłaś! Lubię sięgać po tego typu książki

    OdpowiedzUsuń
  2. Potrafisz zachęcić do czytania. Może znasz twórczość JoannyJax? Książka, o której piszesz trochę mi ją przypomina. :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też czułam wiele emocji czytając tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo chętnie przeczytam- lubię książki o tematyce wojennej :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio nie po drodze mi z wojennymi powieściami; chyba w tym temacie wolę jednak wspomnienia. Ale cieszę się, że w Tobie ta historia wywołała tyle emocji.

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię gdy wątek wojny pojawia się w literaturze.

    OdpowiedzUsuń
  7. Widziałam tę książkę na kilku blogach. Ja sama nie czytałam książek w tematyce wojennej, choć pewnie by mnie wciągnęła :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pozycja warta przeczytania :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Być może kiedyś ta książka wpadnie w moje ręce 😉

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem przekonana, że będę chciała się z nią zapoznać.

    OdpowiedzUsuń
  11. Myślę, że ta książka przypadłaby mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Brzmi ciekawie :D Chętnie przeczytam coś co wzbudza wiele emocji. Nie ma nic gorszego niż nudna książka...
    Miłego dnia! :)
    Wildfiret

    OdpowiedzUsuń
  13. Na pewno sięgnę po tę książkę za jakiś czas. Ciekawi mnie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie zachęca mnie wątek zakochania się w esesmanie, ale może to nie jest jedna z tych ostatnio modnych historii. Nie wiem, może kiedyś się przekonam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak ja kocham powieści historyczne <3

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo lubię takie powieści, gdzie przeplata się przeszłość z teraźniejszością.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawa pozycja. Może sięgnę po nią i ja. Miłej niedzieli.

    OdpowiedzUsuń
  18. Czytałam, mnie też bardzo wciągnęła ta książka. A jeszcze większe emocje wywołała we mnie inna pozycja tej samej autorki "Lekarka nazistów"...

    OdpowiedzUsuń
  19. Brzmi interesująco. Może kiedyś... :)

    OdpowiedzUsuń