poniedziałek, 19 września 2022

Martwy sad

Cześć!

Ostatnio przeczytałam świetny thriller polskiego autora, zapraszam na recenzję 😃 



Tytuł: Martwy sad

Autor: Mieczysław Gorzka

Rok wydania: 2019

Ilość stron: 408

Gatunek: kryminał




Fabuła: 

            Komisarz Marcin Zakrzewski zostaje wezwany do brutalnego morderstwa. Zbrodnia wygląda na dzieło psychopaty. Im bardziej śledztwo posuwa się do przodu, tym więcej Marcin odczuwa strachu. Mężczyznę trapią nierozwiązane problemy z przeszłości, możliwe że zabójstwo kobiety łączy się ze sprawami zaginionych wiele lat temu chłopców, których ciał nigdy nie znaleziono. Jednym z dzieci, jakie rozpłynęło się w powietrzu był Rysiek - brat głównego bohatera. Czy komisarz zdoła odkryć mroczne zagadki, mające początek w jego dzieciństwie? Kim jest poszukiwany zabójca?

          Książkę przeczytałam bardzo szybko, historia mocno mnie wciągnęła. Akcja była ciekawa, trzymająca w napięciu, chociaż momentami trochę rozwleczona, ale dostarczyła mi mnóstwa różnych emocji. Trochę zdziwił mnie komisarz, który nie domyślił się wątku z plusami namalowanymi przez Ryśka, bo ja od razu wiedziałam o co chodzi. Finał mnie zaskoczył, obstawiałam, że morderca jest inną osobą, a nawet czasami zastanawiałam się czy faktycznie nie jest to sam diabeł - postać tak często wspominana w książce. W lekturze było trochę psychologii, nie brakowało zwrotów akcji. Gorzka napisał świetny kryminał, chętnie sięgnę po kolejne części serii, polubiłam styl pisania autora oraz głównego bohatera - Marcina Zakrzewskiego. Moja ocena: 8/10. Polecam!

24 komentarze:

  1. Muszę w końcu poznać prozę tego autora, bo czytam o niej dobre opinie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam wcześniej o tym autorze,ale Twoja recenzja brzmi zachęcająco 😁

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie ta książka też bardzo się podobała. Pochłonęłam ją w dwa wieczory.

    OdpowiedzUsuń
  4. Super, że ta książka aż tak Cię wciągnęła :D Dobrego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę, że skuszę się na nią, gdy nadarzy się okazja.

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię poznawać nowych autorów, a tego jeszcze nie miałam okazji bliżej zapoznać ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety to nie mój gatunek czytelniczy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Widzę, że to coś dla mnie. Dzięki za polecenie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam serdecznie ♡
    Wspaniała recenzja. Niestety, nie słyszałam wcześniej o tej książce, tytuł brzmi bardzo zachęcająco :) Koniecznie muszę poznać ją bliżej, wygląda na to że historia bardzo w moim guście :) Dzięki za polecajkę! :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  10. Ostatnio same dobre rzeczy słyszę o książkach tego autora i muszę się wreszcie na jakąś skusić :) Martwy sad brzmi intrygująco!

    OdpowiedzUsuń
  11. Alicjo droga, co z Tobą ? Taka cisza.....

    OdpowiedzUsuń
  12. Dużo słyszałam o tej książce. Mam w planach ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  13. Chyba nie słyszałam wcześniej o książkach tego autora ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja zaś słyszałem z kolei o Autorze, zapiszę tytuł, ale takie mocniejsze książki zazwyczaj odkładam na sezon cieplejszy, pozdrawiam Alicjo :-) .

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak na razie nie ciągnie mnie do kryminałów, więc sobie odpuszczę tę powieść.

    OdpowiedzUsuń
  16. Mój gatunek, dlatego chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Książka w sam raz dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Czytałam już kilka pozytywnych opinii o tej książce. Będę ją mieć na uwadze. :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Super, że udało Ci się ją przeczytać! :D To teraz kolejne tomy przed Tobą :)

    OdpowiedzUsuń