wtorek, 19 października 2021

Królowa Śniegu nie żyje

Hejka!

Czy lubicie komedie kryminalne?

Mam przyjemność przedstawić Wam kolejną z nich :)



Tytuł: Królowa Śniegu nie żyje

Autot: Iwona Banach

Ilość stron: 352

Gatunek: komedia kryminalna

Rok wydania: 2021




Fabuła:

        W Zmorzynie trwają przygotowania do Świąt Bożonarodzeniowych. Do luksusowego ośrodka przybywają m.in. znana pisarka Marlena ze swoją świtą czy Zuzanna z Dominikiem oraz ich szalone babcie. Zmorzyn znany jest ze zmora, co wywołuje panikę wśród przyjezdnych, którzy niespodziewanie znajdują trupa pod kopytami renifera (niektórzy powiązują śmierć kobiety z agresją legendarnego władcy wioski). Kto naprawdę zabił Królową Śniegu? Czy Zuzanna razem z babcią odnajdą oszusta, który naciągał ich krewną na pieniądze? Czy święta w Zmorzynie to był dobry pomysł?

       Długo nie mogłam przekonać się do komedii kryminalnych, ale myślę, że trzeba mieć na nie po prostu dobry dzień. To już moja druga książka Iwony Banach, z jaką miałam szansę się zapoznać i przyznam szczerze, że ,,Królowa Śniegu nie żyje" spodobała mi się nawet bardziej od ,,Morderstwa na śniadanie". W książce absurd gonił absurd i gdy zaprzyjaźniłam się już ze stylem pisania autorki, wiedziałam, że jej żarty sytuacyjne to w dużej mierze szydera i sarkazm ze współczesnych kanonów egzystencji. Banach dowcipkowała z gwiazd Instagrama, przebrzmiałego ego współczesnych pseudopisarzy, problemu alkoholowego Polaków czy zawiści rodaków względem tych, którzy odnoszą sukcesy. 
        Akcja była barwna i zmieniająca bieg wydarzeń, na pewno nie można było narzekać na nudę. Najbardziej podobali mi się bohaterowie drugoplanowi czyli: Cecylia, Lena i Lucjan - tacy weseli staruszkowie to skarb. Lektura obfitowała w szalone zamieszanie i ciekawą intrygę, która rozwiązana na sam koniec zaskoczyła mnie. Dodam, że świąteczne tło było super uzupełnieniem powieści, nadającej jej mrocznej aury. Plusem była też przyciągająca wzrok okładka. Propozycja od autorki to idealna lektura przedświąteczna będąca zupełną odmianą od słodkich powieści :) Moja ocena: 7.5/10. 

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Dragon. 

25 komentarzy:

  1. Ja niedawno polubiłam się z komediami kryminalnymi i tę książkę też mam w planach ;). Super, że jest taka dobra, bardzo mnie to cieszy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czasem sięgam po komedie kryminalne. Zaintrygowałaś mnie tą recenzję Alicja Magdalena. Będę miał tytuł na uwadze - ale w przyszłości. Czasem zaś oglądam takie seriale, mają wielu zwolenników. Pozdrawiam serdecznie. Przede mną aktywny tydzień, Biblioteka wczoraj, dziś szybki spacer do Banku, po 14.15 Zakupy i lektury :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam ochotę na tytuł, szczególnie, że święta już tuż, tuż.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dawno nie czytałam żadnej komedii kryminalnej. Może sięgnę po tą

    OdpowiedzUsuń
  5. Siostra lubi komedie kryminalne, więc polecę jej ten tytuł w świątecznym wydaniu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam skomplikowane poczucie humoru więc nie każda komedia kryminalna trafia w mój gust, ale czasem daję im szansę ;) Tej nie znam, ale jestem ciekawa

    Pozdrawiam
    https://subjektiv-buch.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja bardzo lubię komedie kryminalne. Tej jeszcze nie miałam okazji czytać.

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety komedii kryminalnych czytać nie lubię a już w ogóle polskich autorów. Miałam kilka podejść, zawsze z nadzieją że teraz to na pewno mi się spodoba, i zawsze żałowałam. Mam na swoich półkach tylko kilka książek, których nie skończyłam i większość z nich to właśnie polskie komedie kryminalne. Chyba mam jakieś dziwne poczucie humoru :).
    Teraz np. też mam ochotę przeczytać "Królowa Śniegu nie żyje" ale już wiem, że będę żałować :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam komedie kryminalne. Pamiętam czasy, kiedy zaczytywałam się w Chmielewskiej!

    OdpowiedzUsuń
  10. Średnio lubię ten gatunek, ale sprawdzam nowych autorów, może w końcu polubię.

    OdpowiedzUsuń
  11. W sumie książka brzmi ciekawie i od czasu do czasu taka komedia może być fajna. Ja bym przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię komedie kryminalne, a dawno już ich nie czytałam. Możliwe, że dam szansę tej książce. ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ależ mam ochotę na tę książkę! <3

    OdpowiedzUsuń
  14. to brzmi całkiem spoko:D mam nań ochotę:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Na razie mam zbyt wiele zaległości, ale może się na nią skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  16. Poproszę o jak najszybszy kontakt mailowy z adresem do wysyłki nagrody :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Lubię takie klimaty. Szczególnie na Boże Narodzenie!
    Pozdrawiam Kolorowo!

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam komedie kryminalne. Sporo polecasz, to chętnie się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam serdecznie ♡
    Nie znam tej książki, ale przyznam, że jestem nią bardzo zaciekawiona! Dziękuję za twoją recenzję, teraz wiem co będę czytać przy najbliższej okazji :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  20. Widziałam zapowiedź tej książki :)
    Świąteczne uwielbiam jednak nie czytuję komedii kryminalnych :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciekawe, czy znajdę tytuł w mojej bibliotece 🤔 przydałaby mi się taka lekka lektura.

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo zainteresowała mnie ta książka ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Hmm, brzmi trochę specyficznie. Kryminały jako typowe kryminały to lubię, a coś w tym stylu to nie wiemczy by mi się spodobało.

    OdpowiedzUsuń
  24. Lubię komedie kryminalne :-)

    OdpowiedzUsuń
  25. Lubię kryminały, w tym te w zdecydowanie komediowym wydaniu. Dlatego będę mieć ten tytuł na oku :)

    OdpowiedzUsuń