sobota, 16 lipca 2016

Cybernatural

Hej!
Czas na recenzję filmu, który widziałam już dosyć dawno temu, ale utkwił mi w pamięci :)





    Tytuł: ,,Cybernatural"
    Reżyseria: Levan Gabriadze
    Rok produkcji: 2014
    Gatunek: horror
    Czas trwania: 1.22 h








Fabuła:
         Laura na imprezie licealnej upija się do nieprzytomności. Ktoś nagrywa kompromitujący ją filmik i umieszcza go w sieci. Dziewczyna nie wytrzymuje publicznego ośmieszenia i popełnia samobójstwo.
           Rok później znajomi Laury dostają na facebooku dziwne wiadomości od zmarłej koleżanki. Czy będą w stanie wydostać się ze śmiertelnej pułapki? Czy rozmowa na skype doprowadzi do tragedii? Jakie tajemnice skrywają przyjaciele nastolatki, czy wszyscy byli wobec siebie zawsze w porządku?

           Bardzo dawno nie widziałam już żadnego horroru. ,,Cybernatural" nie był straszną produkcją, momentami nawet trochę śmieszną. Film podkreślił głupotę dzisiejszych czasów. Życie nastolatków składa się głównie z Internetu, młodzież zamiast wyjść z domu i porozmawiać, nieustannie używa czatów, facebooka, skypa. 
              Licealiści nie szanują się, często upijają do nieprzytomności, co zostaje sprytnie wykorzystane przez kolegów do szantażu. Osoby skompromitowane są oczerniane przez najbliższych, którzy naśladując tłum nawołują do samobójczej śmierci. Po przerażających wydarzeniach, oczywiście wszyscy żałują prześladowanej osoby i twierdzą, że byli najlepszymi kumplami. 
            W ,,Cybernatural" szkolna paczka przyjaciół okazała się być fałszywą grupą znajomych, dziewczęta i chłopcy podkładali sobie wzajemnie świnie, ukrywali zdrady, przekazywali fałszywe plotki. Ciekawym pomysłem było zagranie w zabawę ,,Nigdy, przenigdy..", podczas której towarzystwo musiało ujawnić wszystkie przerażające sekrety. 
             Aktorzy grający nastolatków to niemal 30letnie osoby, które jednak poprawnie wcieliły się w role licealistów. Gdybym nie zajrzała na ich biografie, nie domyśliłabym się ich prawdziwego wieku, bo prezentowali się faktycznie młodo. 
           Szalenie interesującą strategią było przedstawienie filmu z perspektywy rozmowy przez skype. Bohaterowie obserwowali siebie nawzajem przez kamerki, słychać było charakterystyczne dźwięki dla tego komunikatora. Warsztat produkcji cechował się oryginalnością, oprawa wizualna imponowała prostotą. Klikanie myszką na zasadzie ,,kopiuj, wklej" potrafiło mnie zainteresować i wzbudzić napięcie, ale wiele fragmentów było nierównych i czasami nudziło. 
            Horror szczególnie mnie nie przestraszył, chociaż postać niewidocznego ducha dodawała dreszczyku emocji. ,,Cybernatural" obnażył głupotę młodzieży, dla której podstawowe hamulce już dawno puściły, a brak zasad i czysty egoizm to cel życia. Film sugeruje, aby nie publikować wszystkiego w sieci, bo co raz się już tam pojawiło, może krążyć aż do śmierci. Moja ocena 6.5/10.

24 komentarze:

  1. To zachowanie młodzieży jest bardzo prawdziwe. Ile słyszało się o podobnych sytuacjach, gdzie ktoś przez głupi filmik poddawał się i popełniał samobójstwo... Masakra.
    Podoba mi się pomysł na przedstawienie fabuły poprzez rozmowy na skype. Powiew świeżości :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czyli wychodzi na to, że jest to horror z wartościowym przesłaniem. Ja już dawno nie miałam okazji zobaczyć dobrego filmu tego gatunku, takiego w stu procentach dobrego. Mogłabyś coś polecić?

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem ciekawa tego filmu. Może kiedyś obejrzę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakoś mnie nie ciekawi szczególnie, mało horrorów oglądam - wolę thrillery :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A to takie sobie filmidełko,może zerkn3 na to kiedyś, motyw pośmiertnej zemsty,rewanżu jest od czssu do czasu spotykany w filmach.bodtatnio chyba "kruka" widziałam, ale to co innego,dużo mroczniejsze

    OdpowiedzUsuń
  6. Okres urlopu się zbliża - film w sam raz :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam takie filmy :) hrrrrr

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie słyszałam o tym filmie, ale może kiedyś się na niego skuszę :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie oglądam horrorów. A młodzież potrafi być bezmyślna ile było takich przypadków...

    OdpowiedzUsuń
  10. Gdybym się tak bardzo nie bała, mogłabym obejrzeć ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Oglądałam i wspominam dobrze, chociaż faktycznie nie było zbyt dużo elementów zaskoczenia :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mógłby mi się spodobać. Jacy teraz nastolatkowie są - każdy wie. A co to będzie za 10-15 lat? Boję się pomyśleć, skoro teraz dzieci rodzą dzieci, upijają się do nieprzytomności itp... Szkoda, że mocno nie wystraszył, mimo to chętnie w przyszłości go obejrzę;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja rzadko horrory oglądam, więc na ten też się nie skuszę. Niespecjalnie lubię się bać :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie lubię takich filmów... Mnie na pewno by on przeraził ;-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie widziałam tego horroru a kiedyś oglądałam ich mnóstwo :) Chętnie poznam go bliżej.

    OdpowiedzUsuń
  16. Widziałam ten film jakiś czas temu :) Nie był zły, taki przeciętniak :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Brzmi ciekawie i to bardo, chociaż za horrorami średnio przepadam, ale skoro Cię nie przestraszył, trzeba kiedyś zobaczyć! :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Brzmi ciekawie. Chyba skuszę się na ten film.

    OdpowiedzUsuń
  19. o coś ciekawego !! Muszę "legalnie" obejrzeć :) Ja za to oglądałam film "Cybeerszantaż" z Aryą Stark (nie, nie wiem jak ta aktorka się nazywa ) o hejcie w internacie. Podobna formuła gdyż akcja rozgrywa się przed komputerem.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawy film, jeszcze nie oglądałam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ooo muszę obejrzeć ten film :) Co prawda za horrorami nie przepadam,ale co mi tam xD

    OdpowiedzUsuń
  22. Brzmi ciekawie, ale chyba jednak film nie dla mnie, bo zauważyłam, że mam coraz mniejszą tolerancję na głupotę ludzką, a skoro piszesz, że tu tej głupoty i fałszu w bohaterach jest dużo, to chyba bym się tylko zdenerwowała przy oglądaniu.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Kiedyś oglądałam horrory. Już 2 lata nie oglądam :D

    OdpowiedzUsuń