niedziela, 28 września 2014

Starsza pani musi zniknąć

Cześć!
Dzisiaj przedstawię Wam recenzję filmową. Są takie produkcje, że mogę je oglądać nieskończoną ilość razy, a nigdy mi się nie znudzą. Do moich faworytów należy: ,,Starsza pani musi zniknąć".




  Tytuł: ,,Starsza pani musi zniknąć"
  Reżyseria: Danny DeVito
  Gatunek: Czarna komedia
  Czas trwania: 1.29 h
  Rok produkcji: 2003









Fabuła:
      Nancy i Alex marzą o własnym domku. Po rozpatrzeniu różnych ofert, wybierają piękny obiekt na Brooklynie. Jedynym minusem nowego mieszkania jest starsza pani urzędująca na górnym piętrze. Irlandka Connelly sprawia jednak wrażenie miłej osoby, a poza tym młode małżeństwo spodziewa się, że chorowita babcia niedługo umrze ze względu na jej wątły stan zdrowia. Niespodziewanie... okazuje się, że staruszka ma więcej energii niż młodzi lokatorzy, a perfidne zachowanie Irlandki - szalenie uprzykrza życie amerykańskiej parze. Czy Nancy i Alex zaakceptują wybryki pani Connelly? A może starsza pani przechytrzy swoich sąsiadów? Polecam dzieło Danny'ego DeVito.

      Przyznam, że uwielbiam ten film, gdyż zawsze potrafi poprawić mi nastrój. Podczas seansu śmiałam się wielokrotnie, a wiele scen znam już na pamięć. Według mnie najlepszym fragmentem jest wizyta babci w sklepie, kiedy liczy tabletki, a potem winogrono.
      Bardzo pozytywnie wspominam obsadę produkcji. Ben Stiller jako Alex był genialny, z rozbawieniem spoglądałam na jego próby ucieczki przed starszą panią. Drew Barrymore doskonale zagrała Nancy, świetnie przedstawiła nieporadne zachowanie młodej mężatki, która nie potrafiła przeciwstawić się wrednej sąsiadce. Zachwyciła mnie rola Eileen Essell, która wcieliła się w postać pani Connelly. Aktorka rewelacyjnie wykreowała staruszkę potrafiącą nieźle namieszać w małżeństwie nowych lokatorów, nigdy nie kończyły jej się pomysły na kolejne żarty.
      Film został wyreżyserowany na podstawie prawdziwych wydarzeń z 1965 r. Francuz postanowił wynająć apartament u 90 letniej kobiety, po jej śmierci mężczyzna miał prawo do odziedziczenia domu. Lokator zmarł jednak w wieku 77 lat, a staruszka dopiero rok później pożegnała się ze światem - w wieku 122 lat i została ogłoszona najdłużej żyjącą kobietą na ziemi.
      Czarna komedia zagwarantuje widzowi dużo humoru. Oczywiście film należy traktować z przymrużeniem oka. Dzieło DeVito spodoba się fanom lekkich produkcji, lubiących oglądać szereg niekończących się dowcipów. Moja ocena to 9/10.

37 komentarzy:

  1. Miałam okazje oglądać ten film i ubawiłam się po pachy. Świetna komedia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Och, a mi się film nie podobał... miałam do niego kilka podejść, ale był dla mnie trochę dziwny ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Film oglądałam kilkukrotnie i za każdym razem mnie śmieszy. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja go bardzo dawno oglądałam :) Muszę odświeżyć pamięć i obejrzeć go jeszcze raz :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Miło wspominam ten film :) Jedna z lepszych komedii Stillera.

    OdpowiedzUsuń
  6. Oglądałam ten film i bardzo mi się podobał. Świetna komedia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super film, uhahałam się na nim nie raz.

    OdpowiedzUsuń
  8. Oglądałam :) Bardzo przyjemny film :) I śmieszny :P

    OdpowiedzUsuń
  9. widziałam ten film, całkiem fajna komedia

    OdpowiedzUsuń
  10. Dochodzę do wniosku, że coś ze mną nie tak. Ja w ogóle nie lubię filmów ;) A ta komedia, jako jedna z nielicznych potrafi mnie przytrzymać przed ekranem, mimo Stillera, którego nie lubię.

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetna komedia. Wspominam ją bardzo dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  12. Widziałam kilka lat temu :) Bardzo przyjemna komedia , którą po kilku latach śmiało można obejrzeć jeszcze raz :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Niestety nie dla mnie taki gatunek filmowy/

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam ten film ;)) Kojarzy mi się z bardzo leniwą niedzielą ;))

    OdpowiedzUsuń
  15. Oczywiście słyszałam, ale wstyd, bo nie oglądałam ;) kurczę, musze nadrobić. Może mi się nie spodoba, ale spróbować trzeba

    OdpowiedzUsuń
  16. Oglądałam nie raz i nie dwa, bardzo, bardzo lubię, prześmieszny film :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetna komedia, którą za każdym razem z wielką przyjemnością oglądam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. I ja go lubię, taka lekka komedia :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Oglądałam chyba z 5 razy :D Uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
  20. Chętnie obejrzę ten film. Zapowiada się świetna komedia.

    OdpowiedzUsuń
  21. uwielbiam Bena Stillera, ten film widziałam już chyba ze trzy razy ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Od czasu do czasu lubię takie komedie, tym bardziej, ze ta jest jakby na faktach :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Oglądałam kilka razy i tak samo mnie rozśmieszają niektóre wątki :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo lubię ten film i wracam do niego od czasu do czasu ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. widziałam kilka lat temu i też podobał mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Dawno temu oglądałam ten film i bardzo mi się spodobał, dobrze mi się kojarzy :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Dawno temu, ale oglądałam, całkiem niezły:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Świetny film :) Babcia wymiata a Ben Stiller w wyśmienitej formie :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Choć oglądałam ten film bardzo dawno temu, to nadal miło go wspominam. Kurcze, aż chyba obejrzę go sobie ponownie :D

    OdpowiedzUsuń
  30. Lubię ten film, choć go dość dawno oglądałam. Najbardziej mnie rozwaliła scena z rodzynką :D

    OdpowiedzUsuń