sobota, 19 kwietnia 2014

Helium

Witajcie w ten przedświąteczny dzień :)
Dzisiaj nie mam zbyt wiele czasu, więc między sprzątaniem a robieniem sałatek zdążyłam obejrzeć tylko jedną - krótką oscarową produkcję :)




   Tytuł: ,,Helium"
   Reżyseria: Anders Walter
   Gatunek: dramat, familijny, krótkometrażowy
   Rok produkcji: 2013
   Czas trwania: 0.23 h.

   

Fabuła:
      Śmiertelnie chory - mały chłopiec poznaje w szpitalu sympatycznego dozorcę. Kiedy Alfred wypoczywa w swoim łóżku, Enzo odwiedza małego pacjenta i opowiada mu bajkę o krainie Helium, do której trafiają wszystkie dzieci, kiedy zasną już na zawsze. Chłopczyk z nadzieją czeka na zakończenie baśni, ale jego stan się pogarsza i zostaje przeniesiony na inny oddział. Enzo znajduje młodego przyjaciela i przedstawia mu finał historii.

      Duńska produkcja została nagrodzona w tym roku Oscarem za najlepszy krótkometrażowy film aktorski. Dzieło Waltera trwa niecałe pół godzinki, warto więc zobaczyć tę smutną opowieść. Takich bezbronnych i niesprawiedliwie chorych dzieci jak Alfred jest mnóstwo. Każdy miły gest - to dla nich ucieczka od przerażających myśli o śmierci. Filmowe role były bardzo krótkie, ale należy docenić kreację cierpiącego chłopca (Pelle Falk Krusbæk) oraz brodatego, wrażliwego woźnego Enzo (Casper Crump), który miał dobre serce i wzruszył się losem małego Alfreda. Wpatrywałam się w ekran z mocno ściśniętym gardłem. Produkcja oczywiście mi się podobała. Moja ocena to 8/10.

Kochani! Życzę Wam radosnych i spokojnych świąt! 
A moje tegoroczne ozdoby prezentują się tak :)

31 komentarzy:

  1. Wesołych Świąt i smacznego jajka:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Radosnych Świąt :) Ozdoby super :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam filmu ale nie wiem czy obejrzę. Średnio sobie daję radę z takimi wyciskaczami łez.
    Dziękuję i również życzę wesołych Świąt ;*

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam filmu,lecz tym razem mnie nie zainteresował.

    Dziękuje i nawzajem życzę w te święta wyjątkowego szczęścia,dużo radości i potęgi miłości, opieki aniołów i dużo gości, oraz smacznego jajka i wesołego Alleluja!

    OdpowiedzUsuń
  5. teraz mam troszkę czasu więc zobaczę sobie ten krótki film :)
    Wesołych ! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kurczak w okularach podbił moje serce! :D Radosnych świąt Wielkiej Nocy! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. wesołych świąt i wszystkiego najlepszego!

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię takie krótkie produkcje, bo te powyżej 2 h już mnie męczą.

    OdpowiedzUsuń
  9. Już dawno nie oglądałam żadnego filmu krótkometrażowego, więc chętnie skuszę się na ten.

    Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znam i nie słyszałam, a widzę, że dużo straciłam, dlatego zaraz biegnę oglądać i jeśli nikt mi nie przeszkodzi, to wracam z wrażeniami :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Tym razem również nie popiszę się wiedzą na temat tego filmu...

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak dla mnie film o nieco zbyt smutnej tematyce na święta, ale może jeszcze kiedyś...

    Ozdoby cudne. U mnie w tym roku półtoramiesięczny braciszek, więc ozdoby na urlopie, cośtam niby mamy, ale nawet babek się nie udało upiec tylko kupne.
    Jak to powtarza mama, Wielkanoc poszła w tym roku na macierzyński ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Na smutną opowieść mam chęć zawsze, więc jak znajdę chwilkę wolnego czasu, to na pewno obejrzę :)

    Tobie również wesołych świąt!

    OdpowiedzUsuń
  14. Zawsze płaczę przy takich filmach, strasznie mnie boli taka niesprawiedliwość :(

    OdpowiedzUsuń
  15. hahaha ten kurczaczek w okularach mnie rozwalił. Jest bezbłędny :)
    Przecudnego lanego poniedziałku xxxx.

    OdpowiedzUsuń
  16. Wesołych świąt! Urocze są te Twoje ozdoby! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Film smutny, ozdoby wesołe i zawsze jakaś równowaga :)
    Mokrego Śmigusa :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie widziałam jeszcze tego filmu, ale na pewno obejrzę.

    A kurczak w okularkach jest boski. :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Muszę obejrzeć ten filmik, choć temat przygnębiający.

    OdpowiedzUsuń
  20. Film na pewno obejrzę, ale do takiej tematyki muszę mieć odpowiedni nastrój...

    OdpowiedzUsuń
  21. Nigdy nie miałam jeszcze okazji obejrzeć tego filmu ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Choćby skały s... muszę to dziś obejrzeć. Uwielbiam krótkometrażowe!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obejrzałam i... szału nie ma. Temat bardzo poważny, zrobiony z uczuciem, ale brakuje mi w tym jakiejś pasji, odzwierciedlenia stanu duszy... Trochę sztywne to (zaskorupiałe)...

      Usuń
  23. Zapisuję do obejrzenia, ciekawa fabuła, a i Twoja ocena zachęca ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Chętnie obejrzę, wydaje się ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń