wtorek, 25 marca 2014

Oszukana

Cześć! Właśnie wyjrzałam przez okno i zauważyłam, że w Górach Sowich spadł śnieg! I to całkiem niemało - szczyty konkretnie białe ;)
Dzisiaj przedstawię Wam recenzję świetnego filmu :)





     Tytuł: ,,Oszukana"
     Reżyseria: Clint Eastwood
     Rok produkcji: 2008
     Gatunek: dramat obyczajowy
     Czas trwania: 2.20 h.








Fabuła:
       Produkcja powstała na podstawie prawdziwych wydarzeń w Los Angeles. 1928 r. - Christine musi zostać dłużej w pracy. W domu czeka na nią 10-letni syn Walter. Kiedy kobieta wieczorem wraca do swojego miejsca zamieszkania, zauważa w nim brak dziecka. Główna bohaterka zgłasza zaginięcie chłopca na policję. Niestety, funkcjonariusze nie chcą pomóc zrozpaczonej kobiecie, jednak pewnego dnia - oznajmiają Christine, że znaleźli jej syna. Szczęśliwa matka z radością czeka na powrót Waltera. Po spotkaniu chłopca, kobieta jest pewna, że nie jest on jej synem. Nikt bohaterce nie chce uwierzyć, policjanci oskarżają Amerykankę o szerzenie kłamstw. Christine zostaje zamknięta w zakładzie psychiatrycznym, a jej jedynym wsparciem okazuje się być pastor Gustav, walczący z postępującą w mieście korupcją i niesprawiedliwością. Czy kobieta znajdzie swojego syna? Jaką tajemnicę zdradzi wszystkim nieletni chłopiec Sanford? Polecam ten poruszający do głębi film!

Obsada: 
Angelina Jolie jako Christine Collins. Fenomenalna rola Jolie! Z zachwytem spoglądałam na zdesperowaną matkę poszukującą Waltera. Emocje, które dostarczyła mi kobieta były niesamowite. Kiedy widziałam łzy głównej bohaterki, płakałam razem z nią. Absolutnie rewelacyjna kreacja (chociaż uważam, że Angie mogłaby trochę przytyć)!
John Malkovich jako pastor Gustav Briegleb. Malkovich zdecydowanie skradł moje serce postacią Wielebnego. Moim zdaniem była to najlepsza rola w omawianym dramacie.
Michael Kelly jako Lester Ybarra. Artysta stworzył fantastyczną kreację pozytywnego detektywa. Uważam, że sceny z jego udziałem były genialne, szczególnie byłam pod wrażeniem momentu, w którym przesłuchiwał małoletniego chłopca.
Jason Butler Harner jako Gordon Northcott. Aktor wybitnie zagrał chorego psychicznie mężczyznę. Gdy postać Gordona ukazywała się na ekranie - na mojej skórze pojawiał się dreszcz strachu. 
Eddie Alderson jako Sanford Clark. Młodzieniec stworzył doskonałą rolę przestępcy. Jego rola zapadła mi w pamięć. Z żalem ujrzałam życiorys Aldersona, myślałam, że kreacja Sanforda zagwarantuje mu świetlaną karierę, jednak tak się nie stało.

      Od kiedy usłyszałam, że reżyserem produkcji miał zostać Clint Eastwood, wiedziałam, że stworzy on niesamowity film. Przerażająca historia, która wydarzyła się w ubiegłym wieku, wydaje się być niemożliwa. Namawiam wszystkich do zapoznania się z tym słynnym wydarzeniem - mającym miejsce w Mieście Aniołów. 
         Długość dramatu okazuje się być zaletą. Ani przez chwilę nie pomyślałam o nudzie, wręcz przeciwnie - z każdą kolejną minutą oddychałam coraz szybciej - bojąc się finału poszukiwań chłopca. Obsada aktorska została dobrana znakomicie, oprócz sławnych osób ze znanymi nazwiskami, chcę pochwalić również artystów wcielających się w postaci drugoplanowe. 
        Bardzo podobała mi się szybka akcja. Podczas seansu płakałam wiele razy, podziwiając siłę głównej bohaterki. Film przedstawia tragedię kochającej matki dla której najważniejsza jest miłość do jedynego syna. Do gustu przypadła mi wspaniała, wzruszająca muzyka. Moja ocena to 10/10.

38 komentarzy:

  1. Z pewnością obejrzę ... kiedy tylko czasu będzie więcej:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacyjny film, dawno oglądałam (zaraz po premierze). Eastwood po raz kolejny udowodnił, że jest świetnym reżyserem. Polecam każdemu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oglądałam go kilka lat temu, podobało mi się w nim że Angelina miała wreszcie rolę normalnej kobiety , a nie seks bomby :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam tego filmu ale nie lubie zbytnio Angeliny Jolie ;(

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety nie oglądałam, ale fabuła mnie zainteresowała :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś oglądałam, ale warto sobie przypomnieć:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oglądałam ten film i wiem że mną wstrząsnął. To straszne, że takie rzeczy się dzieją naprawdę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak nie lubię Angeliny, tak ten wyjątkowo mi się podobał :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Widziałam, widziałam świetny film.!!

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie na szczęście śniegu nie ma, ale słońca też brakuje. :(
    "Oszukanej" jeszcze nie oglądałam, ale planuję zrobić to.

    OdpowiedzUsuń
  11. Śnieg? U mnie nad morzem ma dziś padać ale z deszczem, więc zanim doleci do ziemi to pewnie się rozpuści:)

    chętnie zobaczę ten film, zaciekawił mnie...

    OdpowiedzUsuń
  12. Oglądałam, to naprawdę dobry film. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Zainteresowałaś mnie tym filmem, jego fabułą. Wydaje mi się, że o nim słyszałam. Na pewno go obejrzę - jeszcze w tym tygodniu. Mam teraz trochę wolnego i przyznam się szczerze, że poszukiwałam jakiegoś dobrego, nieco refleksyjnego filmu. Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam nadzieje że u nas śnieg nie spadnie. Ciekawa obsada filmu

    OdpowiedzUsuń
  15. Zachęciłaś mnie bym obejrzała ten film :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jeszcze nie oglądałam ale muszę to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja ostatnio nie mam czasu na oglądanie filmów :)
    Zapraszam na mojego bloga. Można mnie już znaleźć na facebook'u - http://veneaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Muszę znaleźć na niego chwilkę...

    OdpowiedzUsuń
  19. nie miałam pojęcia o tej roli Jolie - chętnie obejrzę ten film :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Jest,to kolejny fantastyczny film,który serdecznie każdemu polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Opis ciekawy, a film oglądne na 100% ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Dla wszystkiego co wychodzi pod marką Clint Eastwood mam zawsze zielone światło. Taki sentyment do tego pana. :)))

    OdpowiedzUsuń
  23. Film jest świetny, zapewnia sporo emocji. Należy do czołówki mojej prywatnej listy top filmów. Angelina w jakże odmiennej dla niej roli. Warto go obejrzeć i z pewnością zapada w pamięci na bardzo długo.

    OdpowiedzUsuń
  24. Widziałam go dość dawno temu ale z tego co pamiętam to bardzo dobry film był :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Mnie też się ten film podobał. Nie spodziewałam się, że Jolie wypadnie tak dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  26. Chętnie obejrzę, skoro tak dobrze go oceniasz :) Już parę razy miałyśmy zbieżny gust co do filmów, więc może tym razem również tak będzie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Widziałam kiedyś. Odkąd mam dziecko, nie wiem czy dałabym radę obejrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  28. widziałam ten niesamowity film, też płakałam. uwielbiam grę aktorską Angeliny

    OdpowiedzUsuń
  29. nie przepadam za Jolie,ale fabuła filmu mi się podoba.
    Chętnie go obejrze :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo dobry film, świetnie się go oglądało.
    Tylko smutny jest...

    OdpowiedzUsuń
  31. Film rzeczywiście jest wyjątkowy. Mocno poruszający i wzbudzający emocje. Ale nie mylić z łzawym. Przed obejrzeniem go nie miałam absolutnie żadnych oczekiwań, obejrzałam go bo miałam taką okazję i okazał się rewelacyjny.

    OdpowiedzUsuń