poniedziałek, 20 maja 2013

Komórka

Hej!
Pisząc ostatnio o ,,Telefonie", słusznie nawiązaliście do innego filmu ,,Komórka". Widziałam go również lata temu, ale postanowiłam przypomnieć sobie tę produkcję w związku z telefoniczną tematyką.


Tytuł: Komórka
Reżyser: David R. Ellis
Data produkcji 2004 
Gatunek: akcja, sensacja
Czas trwania produkcji: 1.34 h

Fabuła: 
Policjanci, którzy zostają przyłapani na korupcji, (i nakręceni niespodziewanie kamerą) pragną zemsty na przypadkowym mężczyźnie, który odkrył ich tajemnicę. Porywają żonę nieszczęśnika, a następnie ich syna. Główna bohaterka: Jessica (Kim Basinger) - sprytna i piękna nauczycielka biologii, nie boi się stawić czoła bandytom (policjantom). Uwięziona na strychu, łączy kabelki zniszczonego telefonu i udaje jej się połączyć z nieznanym, młodym chłopakiem. Owym supermanem jest Ryan (Chris Evans), od którego nie można ani na chwilę oderwać wzroku. Początkowo nieufny całemu zdarzeniu przystojniak, postanawia jednak zaryzykować i pomóc kobiecie. Zaczyna się wyścig ze śmiercią.

Tematyka akcji jest ciekawa. Od jednego telefonu może zależeć czyjeś życie, a nawet egzystencja całej rodziny, która pada ofiarą nieszczęśliwego przypadku. Natomiast mam pewne wątpliwości co do gatunku filmowego. Dodałabym tu również komedię, bo zabawnych wątków nie brakowało. Naprawdę było ich wiele. Zamiast czekać w bezruchu na dalszy przebieg wydarzeń, podśmiewałam się pod nosem. Ryan to prawdziwy superhero. Niewiele osób potrafiłoby tak jak on wykiwać morderców. Co ciekawe, kondycję miał idealną - prawie żadnej zadyszki przy pokonaniu długich tras i skakaniu z wysokości. Był też nieziemsko odważny i pomysłowy, np. wchodząc do sklepu groził pistoletem. Wszystkie sekundy zaplanował do perfekcji, chociaż nie miał czasu do namysłu, człowiek ideał. Co do Kim Basinger.. Myślę, że miewała lepsze role. Ale uwielbiam ją zawsze, mimo wszystko! I chciałabym wyglądać tak znakomicie jak ona w jej wieku. Role drugoplanowe były rewelacyjne. Jason Statham jako niebezpieczny bandyta budził lęk. William H. Macy, który wcielił się w rolę stróża sprawiedliwości, świetnie wykreował osobę sierżanta (żeby tylko wszyscy byli oddani swojej pracy tak jak Bob Monney...). Na parę chwil pojawiła się również była dziewczyna Ryana - Chloe (Jessica Biel), jej postać jednak trochę irytowała.
Moim zdaniem, ,,Komórka" to sensacja połączona z komedią (chociaż to chyba było niezaplanowane). Niemniej jednak, produkcję polecam. Wiele lat temu oceniłam ją 9/10. Od tego czasu, widziałam więcej filmów, spojrzałam więc na dzieło Davida R. Ellisa z innej strony - myślę, że 7/10 będzie jednak sprawiedliwsze. Sam widok Evansa, podnosi ciśnienie :) Przy ,,Telefonie" jednak produkcja ta wypada blado. Thriller - obejrzany przeze mnie w tamtym tygodniu - dostarczył mi mnóstwo emocji, powodował dreszcze, ta komedia sensacyjna jest lekką produkcją na wiosenne i bezsenne wieczory. To mój 14 film obejrzany w tym roku :)
A to muzyczka w tle, kiedy toczył się pościg :)

28 komentarzy:

  1. nie widziałam tego filmu, ale z tego co napisałaś, myślę, że warto go obejrzeć ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. 'komórke' chyba widziałąm...tak mi się coś kojarzy:

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie widziałam, ale chyba warty obejrzenia.

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam ten film :) niesamowicie wciąga
    oglądałam go chyba 5 czy 6 razy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To coś dla mnie, lubię filmy sensacyjne. Tego nie oglądałam ale z chęcią po niego sięgnę w któryś weekendowy wieczór ...

    OdpowiedzUsuń
  6. Dopisałam do swojej listy do obejrzenia :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie oglądałam go jeszcze,ale skoro jest sensacyjny to chętnie ogarnę go w któryś wieczór :D

    OdpowiedzUsuń
  8. świetny wpis, kurczę szkoda, ze ja jakoś nie mam ostatnio w ogóle na żadne filmy...
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. nie oglądałam. generalnie nie przepadam jakoś za filmami akcji. wolę lżejsze kino :)

    OdpowiedzUsuń
  10. zaciekawiłaś mnie :) Chyba warto obejrzeć :D
    http://iimaginative.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Oglądałam ten film,bardzo mile go wspominam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Statham wymiata. Kochana, a widziałaś ,,Adrenalinę" i ,,Kuriera" z Jansonem w roli głównej?
    Zobacz koniecznie. Męskie kino, ale jakie ,,rajcujące". Mordobicie pierwsza klasa.

    li_lia
    http://lilia.celes.ayz.pl/blog/

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo fajnie brzmi film :) chodz nie mam czasu na ogladnie filmów, to przez kontuzje nadrobie to ;)
    niestety - takie życie tancerza :(
    na noc tylko nie jedz Nutelli! ;D

    OdpowiedzUsuń
  14. Ach, żebym miała teraz czas na filmy :)

    OdpowiedzUsuń
  15. bardzo podoba mi się ten film :) zawsze chętnie siadam przed tv jak tylko go emitują :)

    OdpowiedzUsuń
  16. nie widziałam tych filmów, chętnie obejrzę ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie oglądałam żadnego z tych filmów :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie kojarzę żadnego z tych filmów, I'm sorry:)

    OdpowiedzUsuń
  19. widziałam ten film, bardzo fajny, polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Rozdanie kosmetyczne u mnie! Ziemia Egiptu BIKOR do wygrania! Zapraszam :)
    http://youbeautiful-kosmetycznefantazje.blogspot.com/2013/05/mae-rozdanie-wielka-nagroda.html

    OdpowiedzUsuń
  21. zdecydowanie obejrze ten film :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Oglądałam, i bardzo mi podobał się ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Chętnie bym obejrzała :-)

    OdpowiedzUsuń
  24. Dawno temu oglądałam ten film, pamiętam napięcie było. Fajny film

    OdpowiedzUsuń